Τρεις Τρόποι για να Εισαγάγετε τη Ρομποτική στην Τάξη σας

Καθώς η τεχνολογία και η επιστήμη προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, εντείνεται η πίεση για την ενσωμάτωση των δεξιοτήτων STEM καθώς και των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως η προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία και συνεργασία μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας.
Ένα διαχειρίσιμο πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της διδασκαλίας μορφών STEM είναι η ένταξη της ρομποτικής στο πρόγραμμα σπουδών. Οι μαθητές εξασκούνται στις δεξιότητες του 21ου αιώνα με συναρπαστικό και αποτελεσματικό τρόπο. Η διδασκαλία με τη χρήση ρομποτικής πηγαίνει πολύ πιο πέρα από τα βασικά μαθήματα καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή και κωδικοποίηση ενώ είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για να διδαχθούν οι ικανότητες της ανάγνωσης και γραφής και διάφορες άλλες «μη τεχνικές (ήπιες) δεξιότητες» που είναι απαραίτητες στο σημερινό κόσμο.
Ανάγνωση –Γραφή και Ρομποτική – Οι δυνατότητες πέρα από τα Μαθηματικά και τη Φυσική Επιστήμη
Στο παρελθόν, οι δεξιότητες της ανάγνωσης και γραφής επικεντρώνονταν στην ικανότητα τα παιδιά να διαβάζουν, να γράφουν και να επικοινωνούν με τους άλλους. Σήμερα, οι δεξιότητες της ανάγνωσης και γραφής περιλαμβάνουν ένα πολύ ευρύτερο φάσμα. Σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο των Καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας, οι δεξιότητες της ανάγνωσης και γραφής του 21ου αιώνα δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές:
1. Να αναπτύσσουν επιδεξιότητα και ευχέρεια με τα εργαλεία της τεχνολογίας ∙
2. Να οικοδομούν εκ προθέσεως διαπολιτισμικές συνδέσεις και σχέσεις με τους άλλους για να θέτουν και να λύσουν προβλήματα με συνεργασία και να ενισχύουν την ανεξάρτητη σκέψη.
3. Να διαμορφώνουν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες για τις παγκόσμιες κοινότητες έχοντας ένα εύρος στόχων ∙
4. Να διαχειρίζονται, να αναλύουν, και να συνθέτουν πολυσύνθετες πληροφορίες ταυτόχρονα ∙
5. Να δημιουργούν, να κρίνουν, να αναλύουν και να αξιολογούν κείμενα πολυμέσων ∙
6. Τέλος να φροντίζουν για τις ηθικές ευθύνες που προϋποθέτουν αυτά τα σύνθετα περιβάλλοντα.
Αυτές οι δεξιότητες υπολογιστικής ,κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας είναι που πρέπει να αναπτύσσονται σε μαθητές σε έναν κόσμο που σχετίζεται τόσο πολύ με την επιστήμη των υπολογιστών και της τεχνολογίας.
Συνήθως, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία να εφεύρουν τρόπους για να ενσωματώσουν αυτές τις δεξιότητες στα αυστηρά προγράμματα σπουδών τους. Η ρομποτική δίνει στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να εισαγάγουν αυτά τα θέματα με τρόπους που πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις στην τάξη τους, ενώ παράλληλα βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα με δημιουργική ευελιξία. Οι μαθητές εκτίθενται σε καταστάσεις της πραγματικής ζωής που ενδέχεται να αποτελούν πρόκληση με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ωστόσο τα προβλήματα κλειστού τύπου που θέτει η ρομποτική τους επιτρέπουν να συμμετέχουν στην ομαδική εργασία με επιτυχία.
Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές μαθαίνουν τις απαραίτητες δεξιότητες επικοινωνίας για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η συνεργασία με τους συμμαθητές τους. Αυτές οι μορφές των επικοινωνιακών δεξιοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για τους μαθητές στην ηλικία των 6 ή 16 ετών καθώς παρατείνουν το χρόνο τους στο σχολείο, και τους παρέχουν εμπειρίες που τους προετοιμάζουν καλύτερα για τον στίβο εργασίας του 21ου αιώνα.

Τρεις Τρόποι για να Εισαγάγετε τη Ρομποτική στην Τάξη σας
Πολλοί εκπαιδευτικού δεν είχαν ποτέ ρομπότ στην τάξη και δεν εκπαιδεύτηκαν κάτω από τις κατευθυντήριες γραμμές του 21ου αιώνα, έτσι ώστε οι μαθητές να τους κοιτάζουν με δέος ως εμπειρογνώμονες της ρομποτικής. Αρχικά, σαν Eduk8 συστήνουμε αυτά τα τρία βήματα:
Βρείτε ένα σύστημα υποστήριξης των εκπαιδευτικών που έχουν εμπειρία στη διδασκαλία με τη ρομποτική. Για παράδειγμα, υπάρχουν online κοινότητες, η οποίες είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να μοιραστείτε σχέδια μαθήματος ρομποτικής, να κάνετε ερωτήσεις και να ζητήσετε συμβουλές, ειδικά αν κανένας στο σχολείο σας δεν είναι εξοικειωμένος με τη ρομποτική. Επιπλέον, επιτρέψτε στον εαυτό σας να μάθετε μαζί με τους μαθητές σας – δεν πειράζει εν δεν γνωρίζετε τα πάντα. Πολλάκις, καθώς οι μαθητές εξασκούν τις δεξιότητες κριτικής σκέψης τους και λύνουν τις ασκήσεις τους διδάσκουν σε εσάς νέες μεθόδους που σας διαβεβαιώνουν ότι κάνετε τη διαφορά για αυτούς και ότι αποκτούν τη μέγιστη δυνατή γνώση για τη ρομποτική.
Στην αρχή, ξεκινήστε με μια άσκηση ή μια έννοια με την οποία είστε εξοικειωμένοι. Για παράδειγμα, μια άσκηση στην οποία οι μαθητές προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να μετρήσουν και να δείξουν την απόσταση είναι ένα μεγάλο πρώτο καθοδηγητικό μάθημα-είναι κάτι που οι εκπαιδευτικοί ενστικτωδώς καταλαβαίνουν και είναι σχετικά εύκολο να ενταχθεί στο πρόγραμμα σπουδών. Στην πορεία, θα συνειδητοποιήσετε την ποικιλία των μαθημάτων που μπορείτε να ενσωματώσετε στο πρόγραμμα σπουδών σας με ρομποτική και τα σχέδιά της διδασκαλίας σας σχεδόν θα δημιουργούνται μόνα τους!
Επιδείξτε (μη λέτε) στους αρμόδιους τι κάνετε. Συχνά, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για να εισάγετε μία τάξη βασισμένη στη διδασκαλία STEM είναι πείσετε τους αρμόδιους στο σχολείο να αναλάβουν τα ηνία της ρομποτικής μέσα στην τάξη και να ξεδιαλύνετε κάθε παρανόηση που μπορεί να έχουν. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δείξουν στους αρμόδιους τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα εργαλεία ρομποτικής για να διδάξουν έννοιες όπως ο μηχανολογικός σχεδιασμός, η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, καθώς και οι τεχνικές ανάγνωσης / γραφής ώστε να αποδείξουν ενεργά ότι οι δεξιότητες του προγράμματος σπουδών όχι μόνο διδάσκονται αλλά επιπλέον ενισχύονται. Πολύ συχνά, διευθυντές και αρμόδιοι θέλουν να δουν τους δασκάλους να κάνουν νέα και καινοτόμα πράγματα. Επιδεικνύοντας πώς χρησιμοποιείτε τη ρομποτική στην τάξη αποτελεί απόδειξη για αυτούς ότι είστε καινοτόμοι και ότι αυτά τα εργαλεία αξίζουν κάτι περισσότερο από τις δραστηριότητες τύπου «ώρα για παιχνίδι» ή τα προγράμματα μετά το σχολείο. Προσκαλώντας τους διαχειριστές στην τάξη σας, τους δίνετε επίσης την ευκαιρία να δουν και να βιώσουν την ενεργή συμμετοχή του μαθητή από πρώτο χέρι και ο κοινός ενθουσιασμός στη συνέχεια μετατρέπεται πιο εύκολα σε υποστήριξη.

H Πρακτική (Hands-On) Εκμάθηση Είναι Διασκεδαστική Εκμάθηση
Το πιο θαυμάσιο πράγμα στη ρομποτική είναι ότι οι μαθητές πραγματικά το διασκεδάζουν να μαθαίνουν. Για παράδειγμα, στους μαθητές αρέσει να δουλεύουν με LEGO Education τουβλάκια, επειδή είναι ήδη εξοικειωμένοι με το υλικό που θα πρέπει να χρησιμοποιούν, και υποθέτουν αυτόματα ότι πρόκειται να το διασκεδάσουν. Γενικότερα, οι μαθητές αγαπούν επίσης να τους ανατίθεται να κατανοήσουν ένα δύσκολο πρόβλημα καθώς αισθάνονται ολοκληρωμένοι όταν είναι σε θέση να το λύσουν. Με ένα πρόγραμμα σπουδών ρομποτικής, οι μαθητές επινοούν δικές τους ιδέες επίλυσης προβλημάτων, επεξεργάζονται αυτές τις ιδέες, και δουλεύουν μαζί σε ομάδες ή ζεύγη για να ανταπεξέλθουν στην πρόκληση. Το έχω έχουμε δει σε παιδιά με τα οποία έχουμε δουλέψει πως όσο δυσκολότερο είναι το πρόβλημα, τόσο πιο διασκεδαστικό είναι και τόσο περισσότερες δεξιότητες έχουν αποκτηθεί εν τω μεταξύ!

Η διασκέδαση και ο αποτελεσματικός τρόπος για να μάθουν με τη ρομποτική είναι οι λόγοι που αυτά τα εργαλεία της LEGO Education στην τάξη μπορούν να είναι τόσο επωφελή και να ενθαρρύνουν τα παιδιά να θέλουν να μάθουν σημαντικές δεξιότητες STEM και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Ακόμη και αν οι μαθητές είναι στο δημοτικό σχολείο, αυτές οι εμπειρίες και τα μαθήματα θα τους δώσουν τη δυνατότητα να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για το μέλλον, και, κατά συνέπεια, για την αγορά εργασίας του αύριο.
Στην Eduk8 play-think-learn, επίσημο αντιπρόσωπο του LEGO Education σε Ελλάδα και Κύπρο, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν όλα τα υλικά και τα προγράμματα διδασκαλίας που είναι απαραίτητα για την ένταξη της ρομποτικής στην τάξη τους. Επιπλέον είμαστε δίπλα τους για να τους βοηθήσουμε, να τους εκπαιδεύσουμε και να λύσουμε οποιαδήποτε απορία.
Στοιχεία επικοινωνίας:
www.eduk8.gr
info@eduk8.gr
2310347531
Ηλιάνα Τσιαπράζη-Στάμου
Commercial Director Eduk8

Συννημένα αρχεία

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *