SHOP NOW

Penalty Precision

Έχεις εκτελέσει ποτέ, ή έχεις δει κάποιον να εκτελεί πέναλτι σε ένα αγώνα ποδοσφαίρου; Πώς γίνεται αυτό; Με πόση δύναμη χτυπούν την μπάλα;

Οι μαθητές:

  • Να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν έναν ρομποτικό εκτελεστή πέναλτι
  • Να διερευνήσουν τη μεταφορά ενέργειας
  • Να διερευνήσουν τη χρήση και την αποτελεσματικότητα άλλων εξαρτημάτων

Πρακτικές STEAM:

  • Ανάπτυξη και χρήση μοντέλων
  • Σχεδιασμός και διενέργεια έρευνας
  • Εκπλήρωση των κατασκευαστικών περιορισμών

LEGO® Education SPIKE™ Essential Set

Την εφαρμογή LEGO Education SPIKE App σε μία ψηφιακή συσκευή

Παρακινήστε τους μαθητές

Έχετε εκτελέσει ποτέ, ή έχετε δει κάποιον να εκτελεί πέναλτι σε αγώνα ποδοσφαίρου; Τι συμβαίνει; Η μπάλα είναι σταθερή ή κινείται;

Ο εκτελεστής του πέναλτι σημαδεύει κάποιον στόχο; Με ποιον τρόπο ενδέχεται να το κάνει αυτό; Πόσο δυνατά χτυπάει την μπάλα; Γιατί; Κοιτάξτε μερικές εικόνες ή βίντεο με παίκτες που εκτελούν πέναλτι. Κοιτάξτε προσεκτικά το πόδι που χρησιμοποιούν για να κλωτσήσουν την μπάλα. Πώς κινείται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πέναλτι;

Ζητήστε από τους μαθητές να σημειώσουν και να καταγράψουν τις σκέψεις και τις απαντήσεις τους στα ερωτήματα που συζητήσατε στο σημειωματάριό τους

Ενισχύστε την περιέργεια για το project

Ενισχύστε την περιέργεια των μαθητών σας χρησιμοποιώντας αυτούς τους πόρους. Εξετάστε το ενδεχόμενο να θέσετε στους μαθητές σας κάποιες ερωτήσεις για να συζητήσουν ή να προβληματιστούν και να καταγράψουν τις σκέψεις τους στο σημειωματάριο.

  • Yπάρχει κάποια συσχέτιση μεταξύ του πόσο δυνατά κλωτσάει ένας παίκτης την μπάλα και του πόσο γρήγορα (και με ακρίβεια) πηγαίνει η μπάλα;

  • Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μια μηχανή που θα εκτελεί αποτελεσματικά πέναλτι, ώστε ένας τερματοφύλακας να μπορεί να εξασκείται στις αποκρούσεις;

Explain

Έφτασε η ώρα να βοηθήσετε την τοπική ποδοσφαιρική ομάδα, φροντίζοντας ο τερματοφύλακάς της να είναι πραγματικά ικανότατος στο να αποκρούει πέναλτι. Χάρη στις σχεδιαστικές και κατασκευαστικές σας ικανότητες θα δημιουργήσετε ένα ρομποτικό σύστημα εκτέλεσης πέναλτι, ώστε ο τερματοφύλακας να μπορεί να εξασκείται στις ικανότητές του.

Σκεφτείτε πώς θα μοιάζει το μηχάνημα που θα εκτελεί τα πέναλτι σας.
Η βάση θα πρέπει να είναι σταθερή και να μην ταλαντεύεται όταν το “πόδι” περιστρέφεται και κλωτσάει την μπάλα. Με ποιον τρόπο θα εξετάσετε τη δύναμη του χτυπήματος; Θυμηθείτε ότι οι εκτελέσεις πέναλτι πρέπει να είναι ακριβείς. Η αρχική θέση του ποδιού κάνει τη διαφορά στο πόσο γρήγορα και πόσο μακριά πηγαίνει η μπάλα; Εξετάστε το σχήμα του “ποδιού”. Εξετάστε διαφορετικές επιλογές για να βρείτε ποια χτυπά τη μπάλα με το βέλτιστο τρόπο. Πώς θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε άλλα χαρακτηριστικά του προγραμματισμού στη δημιουργία σας;

Ξεκινήστε συζητώντας όλα αυτά τα ερωτήματα και ζητήστε από τους μαθητές να καταγράψουν τις απαντήσεις καθώς αι να σχεδιάσουν κάποιες ιδέες στο σημειωματάριό τους

Κατασκευάστε ένα πρωτότυπο – αυτό μπορεί να είναι μόνο ο μηχανισμός που κλωτσάει την μπάλα, συμπεριλαμβανομένου του “ποδιού” και του ” πέλματος” που συνδέονται με τον κινητήρα.

Αφού λειτουργήσει με τον τρόπο που επιθυμείτε, ενσωματώστε το στο σχέδιό σας
Μελετήστε το πρόγραμμά σας και βεβαιωθείτε ότι ο ρομποτικός εκτελεστής penalty λειτουργεί με τον επιθυμητό τρόπο

Μαθήματα για έμπνευση

Εξετάστε το ενδεχόμενο να ολοκληρώσετε αυτά τα μαθήματα από τη LEGO® Education πριν οι μαθητές ολοκληρώσουν την αποστολή τους για να ενισχύσετε τις δεξιότητές τους στη μηχανική.

Προσαρμογή σε όλους τους μαθητές

Για μικρότερης ηλικίας ή λιγότερο έμπειρους μαθητές

Παρέχετε στους μαθητές προσυναρμολογημένο τον μηχανισμό με τον κινητήρα που θα μπορούσαν να το ενσωματώσουν στη δική τους κατασκευή

Ζητήστε τους να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα “Τhe motor” στην ενότητα “Start” της εφαρμογής

Ζητήστε τους να χρησιμοποιήσουν τα μπλοκ εικονιδίων για να προγραμματίσουν το μοντέλο τους

Για μεγαλύτερους ή πιο έμπειρους μαθητές

Ενθαρρύνετέ τους να προσθέσουν το Light Matrix και ένα σύστημα ” φωτεινής ένδειξης” ώστε ο τερματοφύλακας να γνωρίζει πότε θα γίνει το σουτ

Να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσθέσουν τον αισθητήρα χρώματος. Θα μπορούσε το μηχάνημα να ξεκινάει όταν ο αισθητήρας ανιχνεύει την κόκκινη μπάλα;

Αλλάξτε το σχεδιασμό του “ποδιού” έτσι ώστε η μπάλα να φεύγει από το έδαφος υπό γωνία.

Ζητήστε τους να χρησιμοποιήσουν block λέξεων για να προγραμματίσουν το μοντέλο τους

Τι ψάχνουμε;