SHOP NOW

Goooaaalll!

Ποιος θα μπορούσε να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μεταφέρετε τη μπάλα από τη μία άκρη του γηπέδου στην άλλη και στη συνέχεια να σημειώσετε ένα Goal;

Οι μαθητές:

  • Να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν έναν ρομποτικό ποδοσφαιριστή
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας
  • Να εξερευνήσουν περαιτέρω τη χρήση αισθητήρων

 

Πρακτικές STEAM:

  • Ανάπτυξη και χρήση μοντέλων
  • Διερεύνηση συστημάτων
  • Αξιολόγηση και παρουσίαση πληροφοριών

LEGO® Education SPIKE™ Prime Set

Την εφαρμογή LEGO Education SPIKE App σε μία ψηφιακή συσκευή

Παρακινήστε τους μαθητές

Σκεφτείτε μια περίπτωση στην οποία χρειάστηκε να συμμετέχετε σε μια ομάδα. Ποιες δεξιότητες ή προσόντα χρειαζόσασταν; Αν επρόκειτο για αθλητική ομάδα, ποιος ήταν ο στόχος του παιχνιδιού; Σκεφτείτε ποιος θα μπορούσε να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μεταφέρετε μια μπάλα από τη μια άκρη ενός γηπέδου στην άλλη και στη συνέχεια να είστε σε θέση να σκοράρετε ένα γκολ. Φανταστείτε ότι οι κανονισμοί του παιχνιδιού προέβλεπαν ότι, όταν είχατε την μπάλα στην κατοχή σας, δεν μπορείτε να κινηθείτε με αυτήν και ότι το μόνο που σας επιτρέπεται είναι να την πασάρετε σε ένα μέλος της ομάδας. Ποια θα ήταν η στρατηγική σας για να μετακινήσετε τη μπάλα και τελικά να πραγματοποιήσετε το σουτ προς το τέρμα;

Ζητήστε από τους μαθητές να γράψουν και να καταγράψουν τις σκέψεις και τις απαντήσεις τους στις ερωτήσεις που συζητήθηκαν στο σημειωματάριό τους.

Ενισχύστε την περιέργεια για το project

Ενισχύστε την περιέργεια των μαθητών σας χρησιμοποιώντας αυτούς τους πόρους. Εξετάστε το ενδεχόμενο να θέσετε στους μαθητές σας κάποιες ερωτήσεις για να συζητήσουν ή να προβληματιστούν και να καταγράψουν τις σκέψεις τους στο σημειωματάριο.

  • Γιατί είναι σημαντικό οι παίκτες μιας ομάδας να επικοινωνούν αποτελεσματικά;
  • Πώς θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μια ρομποτική συσκευή που θα πασάρει την μπάλα σε έναν άλλο “παίκτη”;

Explain

Τώρα, ήρθε η ώρα να βοηθήσετε τον ποδοσφαιρικό σύλλογο της περιοχής, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ποδοσφαίρου που οι οπαδοί θα μπορούν να παίξουν στο σπίτι τους! Θα χρησιμοποιήσετε τις δεξιότητές σας στον σχεδιασμό, τη μηχανική, τον προγραμματισμό και την επικοινωνία για να δημιουργήσετε έναν ρομποτικό ποδοσφαιριστή που μπορεί να κλωτσήσει αποτελεσματικά και με ακρίβεια μια “μπάλα”. Στη συνέχεια θα συνεργαστείτε με μια άλλη ομάδα και θα σχεδιάσετε το παιχνίδι. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει την πάσα της μπάλας μεταξύ των παικτών μέχρι ένας από αυτούς να βρεθεί αρκετά κοντά στο τέρμα για να σουτάρει. Αναζητήστε μια σχέση μεταξύ της ταχύτητας του κινητήρα και της απόστασης που διανύει η “μπάλα”.

* Δεν υπάρχει μπάλα στο σετ SPIKE Prime. Τι θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε αντ’ αυτού; Θα μπορούσε να κατασκευαστεί από τουβλάκια LEGO®, αλλά δεν είναι απαραίτητο!

Σκεφτείτε πώς θα μοιάζει ο “ρομποτικός ποδοσφαιριστής” σας. Θα πρέπει να είναι σταθερός και να περιλαμβάνει έναν μηχανισμό που δεν θα ταλαντεύεται όταν το “πόδι” περιστρέφεται και κλωτσάει την μπάλα. Πώς θα διερευνήσετε τη δύναμη της βολής; Να θυμάστε ότι οι πάσες πρέπει επίσης να είναι ακριβείς. Η θέση εκκίνησης του ποδιού κάνει τη διαφορά στο πόσο γρήγορα και πόσο μακριά πηγαίνει η μπάλα; Εξετάστε το σχήμα του “ποδιού”. Ερευνήστε διαφορετικές λύσεις για να βρείτε ποια χτυπάει την μπάλα με τον καλύτερο τρόπο. Πώς θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε άλλα χαρακτηριστικά προγραμματισμού στη δημιουργία σας; Μπορείτε να ενσωματώσετε τη χρήση αισθητήρων για την εκκίνηση της ενέργειας του σουτ;

Ξεκινήστε συζητώντας όλα αυτά τα ερωτήματα και ζητήστε από τους μαθητές να καταγράψουν τις απαντήσεις καθώς αι να σχεδιάσουν κάποιες ιδέες στο σημειωματάριό τους

Κατασκευάστε ένα πρωτότυπο – αυτό μπορεί να είναι μόνο ο μηχανισμός που πραγματοποιεί το σουτ, συμπεριλαμβανομένου του “ποδιού” και του ” πέλματος” που συνδέονται με τον κινητήρα

Αφού λειτουργήσει με τον τρόπο που επιθυμείτε, ενσωματώστε το στο σχέδιό σας
Μελετήστε το πρόγραμμά σας και βεβαιωθείτε ότι οι ρομποτικοί σας ποδοσφαιριστές λειτουργούν με τον επιθυμητό τρόπο!

Μαθήματα για έμπνευση

Εξετάστε το ενδεχόμενο να ολοκληρώσετε αυτά τα μαθήματα από τη LEGO® Education πριν οι μαθητές ολοκληρώσουν την αποστολή τους για να ενισχύσετε τις δεξιότητές τους στη μηχανική.

Προσαρμογή σε όλους τους μαθητές

Για μικρότερης ηλικίας ή λιγότερο έμπειρους μαθητές

Παρέχετε στους μαθητές ένα προσυναρμολογημένο κινητήρα με εξαρτήματα που θα μπορούσαν να ενσωματώσουν στη δική τους κατασκευή

Ζητήστε τους να κατασκευάσουν και να προσαρμόσουν το μοντέλο και τον κώδικα του επιτραπέζιου παιχνιδιού

Καθοδηγήστε τους να χρησιμοποιήσουν έναν συγκεκριμένο αισθητήρα, για παράδειγμα τον αισθητήρα χρώματος

Για μεγαλύτερους ή πιο έμπειρους μαθητές

Ενθαρρύνετέ τους να χρησιμοποιήσουν πολλαπλούς αισθητήρες (για παράδειγμα για τον εντοπισμό της μπάλας και στη συνέχεια για την εκκίνηση της ενέργειας του σουτ)

Να τροποποιήσουν τον σχεδιασμό του “ποδιού” έτσι ώστε η μπάλα να φεύγει από το έδαφος υπό γωνία

Να εξερευνήσουν την Python

Τι ψάχνουμε;