Οδηγός εύκολης χρήσης του LEGO Mindstorms Education EV3

Στην Eduk8 πιστεύουμε ότι η τεχνολογία και οι δυνατότητες που προσφέρει το LEGO Mindstorms Education EV3 απευθύνονται σε όλους. Γι’ αυτό το λόγο ετοιμάσαμε αυτόν τον οδηγό για να δείξουμε πόσο απλό είναι να ξεκινήσετε και να εξοικειωθείτε με τον εξοπλισμό αλλά και το λογισμικό του EV3 και να πάρετε τον έλεγχο του ρομπότ, στα χέρια σας.

Αρχικά ένα από τα πιο σημαντικά βήματα είναι η εκπαίδευση και η εξοικείωση του χρήστη με το υλικό και το λογισμικό. Μόνο στην Eduk8 μπορείτε να βρείτε το επίσημο διεθνές πρόγραμμα εκπαίδευσης και πιστοποίησης της LEGO Education. Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται από τον επίσημο LEGO Education Academy Teacher Trainer για Ελλάδα και Κύπρο κο Πρόδρομο Μαρκόπουλο. Περισσότερες πληροφορίες, αλλά και για να κλείσετε τη θέση ας θα βρείτε εδώ.

Στη συνέχεια και αφού έχουμε πάρει τον εξοπλισμό μας ξεκινάμε την εξερεύνηση

Ξεκινώντας από το Hardware του εξοπλισμού

Ανοίγοντας το κουτί θα βρούμε τα LEGO δομικά υλικά που θα πρέπει να ταξινομηθούν στο δίσκο διαλογής, 3 κινητήρες, 5 αισθητήρες και το EV3 Brick το οποίο είναι ο εγκέφαλος του EV3 μας ή καλύτερα η κεντρική υπολογιστική μονάδα. Πιο αναλυτικά μέσα στο κουτί μας υπάρχουν 2 κινητήρες μεγάλοι (Large Motor), ένας μεσαίος κινητήρας (Medium Motor), 1 αισθητήρας απόστασης (Ultrasonic Sensor), 1 αισθητήρας χρώματος (Color Sensor), 1 αισθητήρας γυροσκοπίου (Gyro Sensor), 2 αισθητήρες αφής (Touch Sensor), 1 EV3 Brick, 1 Καλώδιο USB, Καλώδια σύνδεσης αισθητήρων – κινητήρων με το Brick, και αυτοκόλλητα επισήμανσης του υλικού.

Συνεχίζοντας στο λογισμικό, υπάρχουν δύο εκδόσεις:

    1. Η πρώτη έκδοση ονομάζεται EV3 Lab και αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη εμπειρία και είναι διαθέσιμη για συσκευές Laptop ή Desktop με Windows ή MacOS. To EV3 Lab είναι ένα πλήρως εξοπλισμένο λογισμικό με ενσωματωμένο το περιβάλλον προγραμματισμού, τη δυνατότητα καταγραφής και ανάλυσης δεδομένων, ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό υλικό και περιεχόμενο για μαθητές και εκπαιδευτές. Περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται μια τάξη για το βέλτιστο μαθησιακό αποτέλεσμα.
  1. Η δεύτερη έκδοση ονομάζεται EV3 Programming και αποτελεί μια «φορητή» εμπειρία για συσκευές tablet iOS, Android, Chromebooks και Windows 10 συσκευές touch. To EV3 Programming αποτελεί μία καινούργια πρόταση που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει τη φορητότητα μέσω συσκευών Tablet. To EV3 Programming δίνει τα απαραίτητα εργαλεία στους μαθητές για να ξεκινήσουν και να προγραμματίσουν τα ρομπότ τους.

Τα ελάχιστα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει η συσκευή σας ανάλογα με την έκδοση λογισμικού που θα χρησιμοποιήσετε:

EV3 Lab

Για υπολογιστές με Windows 7, 8 και 10:

  • 2 GB RAM or more
  • 1.5 GHz processor or faster
  • 2 GB available hard disk space
  • Available USB port or Bluetooth 2.0 or above
  • Minimal supported screen resolution – 1024 x 600

Για υπολογιστές με MacOs:

  • 2 GB RAM or more
  • 1.5 GHz processor or faster
  • 2 GB available hard disk space
  • Available USB port or Bluetooth 2.0 or above
  • Minimal supported screen resolution – 1024 x 600
  • Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) or above

EV3 Programming

Για συσκευές iPad:

  • iOS 8.0 or above
  • iPad 2 or newer

Για συσκευές Android:

  • 1 GB RAM or more
  • 1.5 GHz processor or faster
  • 2 GB available hard disk space
  • Bluetooth 2.0 or newer
  • 8” display or larger
  • Android 4.2.2 Jelly Bean or above

Για Chromebooks

  • 4 GB RAM or more
  • 1.40 GHz dual-core processor or faster
  • 2 GB available storage space
  • Bluetooth 2.0 or above
  • Chrome OS version 50 or above

Οδηγίες κατασκευής ρομποτικών μοντέλων με το LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core Set

Χρήσιμα Links:
User Guide (Στα Αγγλικά)

Διαθέσιμα προγράμματα σπουδών:

Για περισσότερες δραστηριότητες δωρεάν ακολουθήστε το σύνδεσμο κάνοντας κλικ εδώ

2 replies on “Οδηγός εύκολης χρήσης του LEGO Mindstorms Education EV3

  • Stavros

    Πως μπορώ να προσθέσω πληκτρολόγιο της Ελληνικής γλώσσας. Γίνεται ή δεν μπορώ να γράφω σε Ελληνικούς χαρακτήρες?

    Απάντηση
    • Prodromos

      Καλό θα ήταν να αποφύγετε τη χρήση Ελληνικών χαρακτήρων στο EV3 (είτε σε ονόματα των project είτε των προγραμμάτων), γιατί είναι πιθανό να δημιουργήσουν πρόβλημα κατά την ανάγνωση και εκτέλεση ως άγνωστοι χαρακτήρες.

      Απάντηση

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *