SHOP NOW

Cave Car

O Daniel αναρωτιέται τι ζει μέσα σε μια σκοτεινή σπηλιά. Τι πιστεύετε ότι κρύβεται στο σκοτάδι;

Prepare

  • Μελετήστε το μάθημα Boat Trip στο LEGO® Education SPIKE App.
  • Εάν το κρίνετε απαραίτητο, εξηγήστε στους μαθητές σας τις έννοιες των παρακάτω λέξεων: σπηλιά, σκοτάδι, φως, ακολουθία, και προσπάθεια.
  • Λάβετε υπόψη σας τις ικανότητες και το υπόβαθρο των μαθητών σας. Διαφοροποιήστε το μάθημα για να το κάνετε προσιτό προς όλους. Δείτε την ενότητα Διαφοροποίηση για να λάβετε ορισμένες προτάσεις.
  • Εάν έχετε περιθώρια χρόνου, προγραμματίστε την ενσωμάτωση της επέκτασης στη Γλώσσα. Δείτε την ενότητα Επεκτάσεις για περισσότερες λεπτομέρειες.

Engage

  • (Όλη η τάξη, 5 λεπτά)

    • Ξεκινήστε μια σύντομη συζήτηση σχετικά με την προσφορά βοήθειας σε ένα φίλο όταν έχει κάποιο πρόβλημα.
      • Ρωτήστε τους μαθητές σας τι θα έκαναν για ένα φίλο τους που χρειάζεται βοήθεια να δει στο σκοτάδι.
      • Κάντε ερωτήσεις, όπως: Τι θα μπορούσατε να κάνετε για να βοηθήσετε ένα φίλο να δει στο σκοτάδι; Πως θα εξηγούσατε αυτό που κάνετε για να βοηθήσετε;
    • Παρουσιάστε τους βασικούς χαρακτήρες της ιστορίας στους μαθητές σας και την πρώτη δοκιμασία: να ανάψουν το φως του αμαξιδίου.
    • Μοιράστε από ένα σετ και μια συσκευή στην κάθε ομάδα.

Explore

  • Ζητήστε από τους μαθητές σας να χρησιμοποιήσουν το LEGO® Education SPIKE App για να τους καθοδηγήσει στην πρώτη δοκιμασία:

      • Ζητήστε τους να εκτελέσουν το πρόγραμμα που ανάβει το φως του αμαξιδίου.
    • Ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να κάνουν επαναλήψεις και δοκιμές στα μοντέλα τους για να ολοκληρώσουν την επόμενη δραστηριότητα:
      • Αλλάξτε το πρόγραμμα για το επόμενο ταξίδι του Daniel.
    • Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες προγραμματισμού στην ενότητα Tips παρακάτω.

Explain

  • (Όλη η τάξη, 5 λεπτά)

    • Συγκεντρώστε όλους τους μαθητές για να αναλογιστούν τις δοκιμασίες τις οποίες ολοκλήρωσαν.
    • Κάντε ερωτήσεις, όπως: Ποιος είναι ο στόχος του Daniel στην ιστορία; Τι συνέβη στο φως αφού δημιουργήσατε ένα πρόγραμμα για αυτό;

Elaborate

  • (Όλη η τάξη, 5 λεπτά)

    • Δώστε κίνητρο στους μαθητές σας να συζητήσουν και να αναλογιστούν τη διαδικασία δημιουργίας ενός προγράμματος για τη λύση ενός προβλήματος.
    • Κάντε ερωτήσεις, όπως: Τι περιμένατε να συμβεί όταν αλλάξατε το πρόγραμμα για το φως; Έκανε το φως αυτό που προβλέψατε; Πως θα περιγράφατε αυτό που κάνατε για να αλλάξει το φως;
    • Ζητήστε από τους μαθητές σας να συμμαζέψουν το χώρο εργασίας τους.

Evaluate

(Σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος)

    • Κάντε καθοδηγητικές ερωτήσεις στους μαθητές σας για να τους ενθαρρύνετε να «σκέφτονται δυνατά» για να εξηγούν τον τρόπο σκέψης τους και τη λογική πίσω από τις αποφάσεις που έχουν λάβει όσο κατασκευάζουν και προγραμματίζουν.
Λίστα Παρατηρήσεων
  • Παρατηρήστε την ευχέρεια που έχουν οι μαθητές σας να περιγράφουν την ακολουθία γεγονότων ενός προγράμματος και τα αποτελέσματα του.
  • Δημιουργήστε μια κλίμακα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας. Για παράδειγμα:
    1. Χρειάζεται περισσότερη βοήθεια
    2. Μπορεί να δουλέψει ανεξάρτητα
    3. Μπορεί να διδάξει και άλλους
Αυτοαξιολόγηση
  • Ζητήστε από κάθε μαθητή να διαλέξει ένα τουβλάκι το οποίο πιστεύει ότι αντιπροσωπεύει την απόδοση του.
    • Κίτρινο: Νομίζω ότι μπορώ να περιγράψω την ακολουθία γεγονότων ενός προγράμματος και τα αποτελέσματα του.
    • Μπλε: Μπορώ να περιγράψω την ακολουθία γεγονότων ενός προγράμματος και τα αποτελέσματα του.
    • Πράσινο: Μπορώ να περιγράψω την ακολουθία γεγονότων ενός προγράμματος και τα αποτελέσματα του, και να βοηθήσω και ένα φίλο να το κάνει.
Αξιολόγηση συμμαθητών
  • Στις μικρές τους ομάδες, ζητήστε από τους μαθητές να συζητήσουν την εμπειρία τους που δούλεψαν μαζί και συνεργάστηκαν.
  • Ενθαρρύνετε τη χρήση προτάσεων, όπως:
    • Μου άρεσε όταν εσύ…
    • Θα ήθελα να ακούσω περισσότερα σχετικά με το πως εσύ…

ΤΙPS

CODING TIP

  • Αφού ολοκληρώσουν την πρώτη δοκιμασία, οι μαθητές θα εφοδιαστούν με τρία Inspiration Coding Blocks που θα τους βοηθήσουν στην τροποποίηση των προγραμμάτων τους.
  • Τα Inspiration Coding Blocks έχουν σκοπό να ενισχύσουν τη φαντασία τους, όσο πειραματίζονται για να βρουν τις δικές τους λύσεις.

Διαφοροποίηση

Απλοποιήστε το μάθημα ως εξής:

  • Διαβάστε την ιστορία Cave Car καθώς και τις οδηγίες από το LEGO® Education SPIKE App δυνατά στους μαθητές σας.
  • Κάντε πιο μικρό σε διάρκεια το μάθημα σας, ολοκληρώνοντας μόνο την πρώτη δοκιμασία.

Αυξήστε το επίπεδο δυσκολίας ως εξής:

  • Φτιάξτε μια νέα εκδοχή του αμαξιδίου
  • Κατασκευάστε με τουβλάκια τι θα συναντήσει ο Daniel αφού φωτίσει τη σπηλιά.

Επέκταση σε γλώσσα

  • Ζητήστε από τους μαθητές σας να γράψουν μια ενημερωτική παράγραφο σχετικά με τα φανταστικά πλάσματα που ζουν στη σπηλιά. Πείτε τους να περιγράψουν πως μοιάζουν, τι τρώνε, και τι κάνουν για παιχνίδι.

Αυτό θα παρατείνει τη διάρκεια του μαθήματος πέρα από τα 45 λεπτά.

Τι ψάχνουμε;